vogelvlucht Colombia - Reisverslag uit Isla San Andrés, Colombia van ilonadv - WaarBenJij.nu vogelvlucht Colombia - Reisverslag uit Isla San Andrés, Colombia van ilonadv - WaarBenJij.nu

vogelvlucht Colombia

Door: ilona

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2014 | Colombia, Isla San Andrés

Twee weken later, 4 vluchten verder en 4 plaatsen gezien, betekent dat het avontuur in Colombia er alweer op zit. Samen met mijn neef op pad, nooit gedacht dat dat een keer zou gebeuren. Met dezelfde interesses, nieuwsgierigheid en vol energie zijn we het vliegtuig ingestapt om naar Cartagena te vliegen. Het plaatsje staat bekend om de karakteristieke gekleurde huisjes aan de kust omringd Door een oude stadsmuur. Dat wilde wij wel zien. Eenmaal aangekomen was het gelijk wennen aan de temperatuur, wat een warme! En het is wat wat ze zeggen, binnen de stadsmuren staan erg mooie huizen in verschillende geverfd. De bleoemen op het balkon, langs de ramen maken het plaatje helemaal af. Het is niet groot dus na een paar dagen weer weg. Het enige nadeel wat ik vond is de hoeveelheid commerciële rompslomp eromheen. Je wordt met moeite met rust gelaten.

dat eenmaal achter gelaten zijn we naar het park tyrona gegaan. Niet even makkelijk om daar te komen maar met wat geduld zijn we op de camping aangekomen, helemaal voor onzelf!! Palmbomen, geluiden van de zee en ons tentje stond natuurlijk helemaal vooraan! Eerst bewolkt en toen regen, hhmzzz. Maar mijn bange voorgevoel voor slecht weer werd de volgende dag al snelweggenomen. De zon brak elke dag rond het middag uur door. Al lopend zijn weer het park gaan bezoeken en het was echt onmogelijk om met droge kleding de camping weer te bereiken, warm warm klam en Nog eens klam, de hele dag. we hebben wat afgelopen, soms letterlijk klimmen en klauteren om van de prachtige uitzichten te kunnen genieten. De avonden waren soms even spectaculair: heldere sterrenhemel met de maan die de camping verlichtte en ons zit plekje op het strand waar we dan nog een laatste biertje drinken om met een voldaan gevoel te kunnen slapen.

Helaas na een paar dagen weer op naar bogota. Een grote stad waar ik eerst niet zo naar uitkeek,b maar hebben ons toch goed vermaakt. Stiekem waren de 2,5 dagen dat weer hier waren toch een beetje aan de krappe v kant. In bogota woont en vriend van een vriend van felipe die ons wel het centrum wilde laten zien. Hij kent ons niet maar hij was ontzettend gastvrij, vriendelijk en behulpzaam. In het hostel Nog 2 anderen ontmoet waardoor weer met zijn 4e op pad gingen. bogota is en grote stad v maar heeft leuke plekjes om te zien. Voor het eerst hadden we bij aankomst het koud en al snel volgde er hagel!! Gelukkig van korte duur. De avonden waren wel echt koud, rillend je bed in en uitrollen. Gelukkig genoeg dekens om het snachts warm te houden. Na musea's, pleinen, kerken, cathedraal etc bexocht te hebben (erg mooi allemaal) werd het toch weer tijd voor een warme plek, Isla San Andres.

Wat erover gezegd wordt is zeer zeker terecht. In/ tegen het carribische gebied, ligt dit eilandje met, in totaal, 7 verschillende kleuren blauw water waar je zo inloopt zonder het eerst koud te moeten hebben, palmbomen en mooi weer. Elke keer verwonderden weer ons weer hoe helder het water hier is en na een tour naar anderen eilandjes te hebben gedaan heeft het echt mijn verwachtingen die ik had overtroffen. Op dit eiland hebben we dus heerlijk genoten van het weer. De laatste dag nog met speer het eiland verkent. Het is totaal niet groot dus weer hadden het in een paar uurtjes allemaal wel al gezien. gistermiddag is mijn neef vertrokken naar Santiago. Ik kon nog een paar uurtjes op het strand doorbrengen na hem te hebben uitgezwaaid. Op de laatste dag heerlijk uit eten geweest om onze vakantie af te sluiten.

Vannacht vlieg ik naar Sao Paulo met een tussenstop in bogota. In sao paolo komt en vriendin, Marly, 20 min eerder aan dan ik. Samen reizen weer dan voor 4 werken door Brazilië Ik heb ondertussen al goed verhalen gehoord erover dus ik ben erg benieuwd. We gaan oa carnaval vieren in Rio, ilha grande bezoeken en langs de kust langzaam omhoog richting Recife. Jammer om afscheid te moeten nemen van mijn neef en van dit land. Het is mooi, divers en vriendelijke en mensen ontmoet. Het contrast tussen rijk en arm is wel aanzienlijk en Veel militai ren op de weg, ivm de verkiezingen die over een paar weken zullen plaatsvinden. . 2 weken is te kort maar mijn indrukken zijn allen maar positief. Nu mijn spullen pakken, douchen, hapje eten en op naar Brazilië!!

Groetjes Ilona

ps: het spijt me lieve mensen maar heb wat problemen met het upgraden van de foto's die ik wil. Wellicht probeer ik het later nog een keer maar anders moeten jullie de foto's van tyrona en Isla San Andres thuis en keer komen bekijken. X


  • 22 Februari 2014 - 10:36

    Joelle:

    Iloontjeeeee!!! Wat een leuke verhalen! Hopelijk krijg je net zo'n fijne tijd in Brazilie! Zal wel weer heel anders zijn.. leuk hoor! Fijne reis en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Dikke knuffel xxx

  • 23 Februari 2014 - 09:27

    Marleen:

    Echt super super leuk!! Klinkt weer als een geweldige reis. Heeel veel plezier nog! Liefs

  • 23 Februari 2014 - 21:11

    Evelien:

    whaaaauuuwww!! iloon, wat maak je allemaal weer mooie dingen mee!!! Ik wil ook!!! Heel veel plezier in Brazilie, ik hoop dat dat net zo gaaf is als wat je al hebt gezien! Geniet van alles!! xxxx

  • 24 Februari 2014 - 11:49

    O Freek En T Fija.:

    Hallo Ilona.
    Wat een geweldige belevingen weer. Je maakt wel alle weertype mee he!.
    Geniet er nog maar lekker van ,we zijn wel jaloers op je hoor.
    Liefs O Freek en T Fija.

  • 02 Maart 2014 - 17:15

    Tamara:

    Hey iloon,
    Leuk om je verhaal te lezen!!!
    Ben ook heel benieuwd hoe je carnaval is. Veel plezier in Brazilië.
    Liefs,
    Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Isla San Andrés

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 4256

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 16 April 2014

Van Noord naar Zuid

10 Januari 2014 - 30 November -0001

Reis 3.0

Landen bezocht: