Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van ilonadv - WaarBenJij.nu Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van ilonadv - WaarBenJij.nu

Van Noord naar Zuid

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg

16 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey daar allemaal!

Vanuit het kiwi land, een updateje. Het was toch wel even spannend om Brazilie te verlaten. Marly die weg was en Alexandra die een dag eerder naar Nederland vertrok; nu ging ik er toch ook echt aan geloven dat ik mijn reis in mijn eentje voort ging zetten. Maar vol goede moed en Jamie die mij nog afzette bij de bus, later taxi, ging ik op pad naar t vliegveld. Het was behoorlijk druk in het centrum en de bus kwam moeizaam vooruit. ! Maar gelukkig nog op tijd!

Ik ervaarde al snel dat ik tijdens het reizen niet alleen ben. In het vliegtuig had ik een buurman uit colombia en samen oefenden we onze spaanse en engelse spreekkunsten. Voor het eerst had ik wat kunnen slapen in het vliegtuig en werd wakker met de mededeling dat het 30 maart was. Uhmzz...wat was er met 29 april gebeurd?? Toen ik eenmaal echt wakker was viel het kwartje haha. Aangekomen op het vliegveld moest ik even goed schakelen. Ik floepte er nog steeds obrigada ( dank je wel) uit ipv thank you. Het was ookerg fijn dat mensen je in1 keer begrijpen en ik hen.

Al snel had ik besloten om de bus naar het noorden te pakken, pahia ( the bay of islands). Sochtends vroeg in de bus, hier kwam ik Eva tegen uit Duitsland. Het is ongelooflijk maar er zijn hier echt ontzettend veel mensen uit Duitsland, af en toe iets te veel van het goede. Eva en ik hadden beide een beetje dezelfde reisplannen dus sindsdien reizen we grote gedeelte samen. Begonnen in Pahia met strand en en wat koeler kli aat (25 grd) zijn we daar 3 dgn geweest. Ik ben terug gegaan naar auckland waar eva dan een dag later zou komen. Hier heb ik wandelschoenen gekocht waarvan blijkt dat im ze later echt nodig had. Vervolgens hebben we onze reis voortgezet naar Whitianga, ook hier lekker weer gehad en een Oostenrijkse jongen Harold ontmoet. Met hem en 2 andere duitse meisjes die een auto hadden, zijn we de kust gaan verkennen en op het strand met hotspots geweest. Je kan een kuil graven en er voor zorgen dat er water in loopt vanuit de zee, je eigen badje! Maar....ondanks de laagtij waren de golven zo sterk dat wij als toerist er niet tegen opgewassen waren om het te winnen van de zee. Het kijken hoe de mensen zo snel mogelijk een gat probeerden te graven die vervolgens weer werd weggespoeld was voor mij leuker om te zien dan zelf een fat proberen te graven haha. We hadden de avond afgesloten met een lekkere bbq en daarna was het tijd voor mij om naar Taupo te gaan maar....

Het weer sloeg om...en dan rijden er geen busen naar het nationaal park waar ik de tongariro crossing wilde doen want dan zie je helemaal niks behalve mist en regen. Het gebiedis bekend, nast dat het al mooi is, daar een gedeelte van de film van lord of the rings is opgenomen. Zucht...dat was ff jammer. Harold was gekomen en hebben toen gemountainbiked. We zijn naar een park geweest wat moest lijken op een maanlandschap. Het was er behoorlijk groen ipv droog en dat maakte het gelijk ook erg bijzonder want het is zeldzaam dat daar nu planten groeien terwijl het er zo warm is! Er komt namelijk stoom/ warme witte rookwolken uit de grond. Omdat het weer nog steeds niet ging veranderen, zijn we naar New Plymouth gegaan. Hier hebben we een daghike gedaan van 8 uur op de Teranaki mt. Dit was erg pittig, een mooie wandeling maar af en toe ook zonder mooie uitzichten ivm het ook slechte weer daar. Er liep nog een Franse jongen mee en we hadden er gewoon een gzzlig work out dagje van gemaakt. Maar door het weer was het soms kiezen uit 3 kwaden: rechtdoor, linksom of rechtsom, het maakte niet uit welk pad je koos: je schoenen werden toch nat. Fijn dat ik mijn wandelschoenen gekocht had! Alleen door het lange lopen en het vocht heb ik er als souvenirtje 2 mooie blaren op 1 hiel aan overgehouden. Schoenen aantrekken is niet erg fijn terwijl het nu soms toch wel echt moet. Gelukkig met een zalfje geneest het nu sneller..

Ik zit nu in Wellington en had gisteren op de beste dag een hike gelopen. Het begon bewolkt maar al snel klaarde het op en kon ik nog meer genieten van de prachtige uitzichten want dat biedt Nieuw Zeeland je gegarandeert!!

Het "alleen" reizen gaat erg goed! Ik vermaak mij prima ontmoet genoeg mensen voor de dag zelf om een hapje te eten of een drankje te doen. Eva en Harold zijn nu toch wel reismaatjes ondanks dat we soms ook totaal onze eigen weg gaan wat prima is! Vandaag komt Eva naar Wellington en dan blijven we bij een vriend van haar slapen. Morgenvroeg hebben we de ferry naar het Zuider eiland. We hebben met zijn 3en een auto gehuurd. We halen Harold op die daar al zit en dan kunnen we voor 10 dagen lang de westkust verkennen. Heb hier onwijs veel zin in! Iedereen zegt dat het mooier is dan het Noorden en met de auto kom je veel makkelijker en sneller op de mooie plekken. We gaan het zien :-)! Het zal wel even wennen zijn aangezien het linksrijden is... Waarschijnlijk vergeet ik nog de helft te vertellen maar dat komt wel weer als ik in Nederland ben. Ik heb ongeveer 4 wkn voor het zuiden gereserveerd maar heel misschien wil ik nog iets eerder naar het noorden om, als het lukt, de tongariro crossing te lopen.

Mocht het weer echt dramatisch blijven met veel regen, wat op dit moment een beetje het geval is, dan ga ik misschien wel een paar dagen eerder naar de cookeilanden, gewoon ff wat meer zon en warmte op doen haha maar dat staat allemaal nog niet vast! Ondanks dat het weer af en toe wel wat beter mag, blijft Nieuw Zeeland wel echt fotogeniek, das weer een pluspuntje! Maar goed, eerst lekker rondcruisen en wellicht de 26e een plek in queenstown vinden voor koningsdag!

Groetjes!!


Internet is traag hier en op veel plekken moet je ervoor betalen, belachelijk! Ben benieuwd dus of het gaat lukken met het uploaden van fotos!

  • 16 April 2014 - 16:12

    Lenne:

    Hey Ilona,
    Klinkt nog steeds heerlijk!!
    Stoer hoor dat alleen reizen!
    Fijn dat het je bevalt. Jammer van de regen, maar op de foto's te zien nog genoeg mooie uitzichten.
    Geniet
    x lenne

  • 16 April 2014 - 17:56

    Patricia:

    Hola chica!
    Jeeh ik ben eindelijk bij met al je reisverhalen:) Wat een gave reis, prachtige foto's en gezellig dat je zoveel anderen ontmoet! Klinkt perfect!
    Geniet ervan chica en nog veel plezier! Ik zal voor je duimen dat het weer omdraait, de zon tijdens het reizen is toch wel erg fijn:)
    X Patric

  • 17 April 2014 - 10:01

    Marleen:

    Ilooonnntttjeee!!
    Wat een verhaal weer :D Echt top, en super foto's!
    Heeeeelll veel plezier.
    Xx

  • 21 April 2014 - 11:18

    Evelien:

    heeee Iloon,

    wat maak jij allemaal weer leuke dingen mee! zo gaaf!!! Heel veel plezier nog!

    dikke zoen!

  • 27 April 2014 - 14:29

    Tamara:

    Hey iloon!
    Wat een leuk verhaal weer. En mooie foto's.
    Balen van het weer. Hopelijk kun je die tocht toch nog later doen!!
    Plezier nog ff daar!
    Kus

  • 13 Mei 2014 - 12:33

    Joelle:

    Iloontjeeee,

    Wat een leuke verhalen en mooie foto´s weer! Leuk dat je wat reisbuddies hebt leren kennen. Jammer dat je niet naar dat nationalpark kon, maar je hebt volgens mij alweer heel veel andere mooie dingen gezien! Is het weer alweer wat beter?? Veel plezier!!!!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4259

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 16 April 2014

Van Noord naar Zuid

10 Januari 2014 - 30 November -0001

Reis 3.0

Landen bezocht: